Męska bezradność

205 kormoran

Young happy couple in bed

Doszedłeś do wniosku, iż twoja sprawność seksualna spadła ostatnimi czasy? Spokojnie. Po pierwsze, problem tyczy się nie tylko ciebie lecz dużej części męskiego społeczeństwa i to nie jest powód do wstydu. Po drugie chwilowe niedomaganie nie oznacza jeszcze impotencji, chociaż przestrzegam, abyś zapalił w swojej głowie czerwone światło. Po trzecie – da się to naprawić, abyś mógł cieszyć się seksem! tadalis

Zauważyłeś pierwsze zapowiedzi choroby – co powinieneś uczynić?

Przełam uprzedzenia i idź do lekarza rodzinnego. To nie jest odosobniony problem, który spotkał właśnie ciebie. Problemy ze wzwodem, impotencja, to jedno z częstszych problemów męskich i dotyczy co drugiego faceta w wieku 40-70 lat. Tak, statystyki nie kłamią, traktuj więc wizytę u lekarza nie jak coś upokarzającego, ale jak wizytę w warsztacie w celu naprawy maszyny, którą jest twój organizm, abyś mógł cieszyć się 100% jej wydajnością. Oprócz tego regularnie sprawdzaj ciśnienie krwi i poziom cholesterolu, aby ustrzec się najczęstszej przyczyny impotencji – chorób układu krwionośnego.

Dlaczego lekarz rodzinny a nie specjalista?

Dlatego, iż lekarz pierwszego kontaktu oszacuje stadium choroby i wskaże stosownego specjalisty – urologa albo seksuologa, który może ci pomóc. Od lekarza rodzinnego możesz dostać również skierowanie na badania, które pomogą ustalić przyczynę choroby. Problemy z erekcją to stadium odwracalne!
Najczęstsze leczenie odbywa się przeważnie za pomocą środków farmakologicznych, psychoterapii, od czasu do czasu leczenia chirurgicznego, ale pewnymi zabiegami sam możesz sobie pomóc albo przyśpieszyć leczenie. Oto podstawowe z nich:

1. Odżywiaj się zdrowo

Unikaj tłustych mięs na korzyść owoców oraz warzyw. Konsumuj więcej ryb – tuńczyka, łososia, sardynki (za wyjątkiem smażonych, tłustych ryb, które, konsumowane wieczorem, mogą obniżać libido). Mnóstwo warzyw i owoców to twarda zasada na uniknięcie częstej przyczyny impotencji – chorób układu krwionośnego i nadwagi. Z owoców bardzo wartościowe będą dla ciebie poziomki, truskawki, maliny, jeżyny i jagody. Z warzyw – prócz zieleniny powinno się jeść czosnek i cebulę (dobre przeciw miażdżycy) i paprykę, pomidory, kukurydzę, selery i por.

Można zapytać również dietetyka o poprawną dietę, dobraną specjalnie pod grupę krwi. Pamiętaj, iż dieta nie jest restrykcyjnym „niespożywaniem smacznych potraw”, lecz uzupełnieniem dziennego jadłospisu w posiłki wartościowe i zredukowaniem tych najbardziej szkodliwych. Przemyśl wprowadzenie do swojego menu potraw z kuchni śródziemnomorskiej, szczególnie zaś owoców morza.

2. Poznaj afrodyzjaki

Jest grupa produktów, które w jakimś stopniu aktywują twój organizm do „działania”. Powszechnie uważa się (co więcej – jest to udowodnione), że lampka czerwonego wina przed stosunkiem polepsza aktywność seksualną. Unikaj jednak mocnego alkoholu, który podziała w złą stronę. Z przypraw stosuj więcej imbiru, który oddziałuje na lepsze krążenie krwi i goździków, które polepszają nastrój. Z owoców morza chwalone są ostrygi, homary, krewetki, albo ośmiornice.

3. Skończ z paleniem

Palenie papierosów (również to bierne) wpływa źle na twój organizm oraz libido. Amerykański stereotyp ubiegłych lat, w którym to para po udanym zbliżeniu pali papierosa, to głupi pomysł. Papierosy nie dość, że znacząco redukują twoją sprawność seksualną oraz powodują inne, równie poważne problemy, z nowotworem płuc na czele – to w dodatku sprawiają, iż będziesz nasiąknięty ich brzydkim zapachem. Uwierz mi, wiem co piszę – jestem człowiekiem niepalącym i kogoś, kto pali, czuję ze sporej odległości. Najbardziej nieprzyjemny zapach utrzymuje się we włosach, potem na ubraniu, o nieświeżym oddechu nie mówiąc. Jeżeli twoja partnerka nie pali, a ty owszem, to może być przyczyną niepotrzebnym kłótni oraz żenujących sytuacji między wami, również w sypialni. Rzecz jasna jako osoba paląca raczej nie pachniesz przyjemnie.

4. Ruszaj się

Aktywność seksualna jest trwale związana z dobrą kondycją oraz wydolnością układu sercowo – naczyniowego. Dlatego tak ważne jest, abyś prócz dobrego odżywiania czynnie praktykował sport. Aktywnie? Oznacza to codzienny trening ruchowy, przynajmniej 30 min – bieg lub zajęcia na siłowni oraz systematyczne 1-2 razy w tygodniu uprawianie dyscypliny sportowej, np.: tenisa. W tym miejscu sporo zależy od twoich zasobów czasowych, które, jak mniemam, nie są zbyt duże. Zgodzisz się jednak z tym, iż im mniej czasu, tym lepsza organizacja (oczywiście do pewnej granicy)? Na pewno, jeżeli będziesz pragnął regularnie uprawiać sport, wygospodarujesz na to chwilę czasu.

5. Systematycznie staraj się uprawiać seks

Żeby nie wywołać „męskiego problemu” regularnie uprawiaj seks. Pozbądź się rutyny a przemyć do twojego związku więcej świeżości. To najskuteczniejsza recepta na przywrócenie regulacji hormonalnej. Jeżeli twój związek przeżywa trudności (nawet w przypadku, gdy powodem jest ta „trzecia”) postaraj się je rozwiązać, ponieważ to także pośrednio oddziałuje na twoją wydolność seksualną.
wiecej tutaj : viagra cena